Niniejsza polityka prywatności to informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych i innych informacji dotyczących użytkowników portalu internetowego www.panilogopedyczna.pl (dalej jako: Portal).

W niniejszej polityce prywatności administrator zamieścił wszystkie informacje, które osoby, których dane dotyczą, powinny otrzymać zgodnie z Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (dalej jako: RODO).

W niniejszej polityce prywatności administrator, wykonując obowiązek z art. 6 pkt. 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.), zamieścił również informację o szczególnych zagrożeniach związanych z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną.

Jednocześnie administrator oświadcza, że dokłada wszelkich starań, aby chronić prywatność osób korzystających z Portalu, zgodnie z wymogami RODO.

Kim jesteśmy?

Administratorem danych osobowych użytkowników Portalu jest Paulina Mistal.

Jak się z nami skontaktować?

Z administratorem można kontaktować się drogą mailową pod adresem: kontakt@panilogopedyczna.pl lub pisemnie na adres: Pani Logopedyczna Portal
ul. Gęsia 35B/4, 27-719 Lublin.

Jakie dane osobowe zbieramy
i dlaczego je zbieramy?

W celu działania Portalu administrator przetwarza informacje dotyczące urządzenia użytkownika, aby tym samym zapewnić poprawności działania usług.

Administrator przetwarza: adres IP komputera, informacje zawarte w plikach cookies lub innych podobnych technologiach, dane dotyczące sesji, dane przeglądarki internetowej, dane dotyczące urządzenia, dane dotyczące aktywności na Portalu i jego poszczególnych podstronach, dane widoczne w formularzu komentowania (o ile użytkownicy zdecydowali się na ich podanie na Portalu): adres email (tak zwany hash) i pseudonim oraz podpis przeglądarki użytkownika odwiedzającego Portal.

Wyżej wymienione informacje nie zawierają danych dotyczących tożsamości użytkowników, jednak w połączeniu z innymi informacjami mogą stanowić one dane osobowe i w związku z tym administrator obejmuje je pełną ochroną przysługującą na gruncie RODO.

Administrator nie przetwarza szczególnych kategorii danych osobowych.

Administrator prosi o niepodawanie za pośrednictwem Portalu oraz poczty elektronicznej informacji ze szczególnych kategorii danych osobowych tj. informacji o rasie czy pochodzeniu etnicznym, poglądach politycznych, przekonaniach religijnych lub filozoficznych, przynależności do związków zawodowych, informacji dotyczących zdrowia fizycznego lub psychicznego, danych genetycznych, danych biometrycznych, informacji o życiu seksualnym czy orientacji seksualnej oraz przeszłości kryminalnej. W przypadku podania wyżej wymienionych informacji, będzie to oznaczać wyraźną zgodę na zbieranie i wykorzystywanie przez administratora takich informacji w sposób określony w Polityce prywatności lub określony w miejscu, gdzie informacje te zostały ujawnione.

Komentarze

Kiedy odwiedzający Portal zostawia komentarz, administrator zbiera dane widoczne w formularzu komentowania, jak i adres IP odwiedzającego oraz podpis jego przeglądarki jako pomoc przy wykrywaniu spamu.

Zanonimizowany ciąg znaków stworzony na podstawie twojego adresu email (tak zwany hash) może zostać przesłany do usługi Gravatar w celu sprawdzenia czy jej używasz. Polityka prywatności usługi Gravatar jest dostępna tutaj: https://automattic.com/privacy/. Po zatwierdzeniu komentarza twój obrazek profilowy jest widoczny publicznie w kontekście twojego komentarza.

Media

Jeśli jesteś zarejestrowanym użytkownikiem i wgrywasz na witrynę obrazki, powinieneś unikać przesyłania obrazków z tagami EXIF lokalizacji. Odwiedzający Portal mogą pobrać i odczytać pełne dane lokalizacyjne z obrazków w witrynie.

Pilki cookies (ciasteczka)/Reklamy

Jeśli zostawisz na Portalu komentarz, będziesz mógł wybrać opcję zapisu twojej nazwy, adresu email i adresu strony internetowej w plikach cookies (ciasteczkach), dzięki którym podczas pisania kolejnych komentarzy powyższe informacje będą już dogodnie uzupełnione. Te pliki cookies (ciasteczka) wygasają po roku.

Jeśli odwiedzisz stronę logowania, utworzymy tymczasowy plik cookies (ciasteczko) na potrzeby sprawdzenia czy twoja przeglądarka akceptuje pliki cookies (ciasteczka). To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych i zostanie wyrzucone, kiedy zamkniesz przeglądarkę.

Podczas logowania tworzymy dodatkowo kilka plików cookies (ciasteczek) potrzebnych do zapisu twoich informacji logowania oraz wybranych opcji ekranu. Ciasteczka logowania wygasają po dwóch dniach, a opcji ekranu po roku. Jeśli zaznaczysz opcję „Pamiętaj mnie”, logowanie wygaśnie po dwóch tygodniach. Jeśli wylogujesz się ze swojego konta, ciasteczka logowania zostaną usunięte.

Jeśli zmodyfikujesz albo opublikujesz artykuł, w twojej przeglądarce zostanie zapisane dodatkowe ciasteczko. To ciasteczko nie zawiera żadnych danych osobistych, wskazując po prostu na identyfikator przed chwilą edytowanego artykułu. Wygasa ono po 1 dniu.

Pliki cookies (ciasteczka) mogą wykorzystywać również współpracujący z Portalem reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.
W przeglądarce internetowej można zmienić ustawienia dotyczące ciasteczek. Korzystanie z Portalu bez zmiany ustawień dotyczących plików cookies (ciasteczek), oznacza że będą one zapisane w pamięci urządzenia.

Dostawcy zewnętrzni, w tym Google, używają plików cookies (ciasteczek) do wyświetlania reklam na podstawie poprzednich odwiedzin użytkownika na Portalu lub innych witrynach.

Użytkownicy mogą zrezygnować ze spersonalizowanych reklam w Ustawieniach reklam. Użytkownicy mogą też zrezygnować z wykorzystywania plików cookie innych firm do wyświetlania spersonalizowanych reklam. Wystarczy wejść na stronę www.aboutads.info.

Statystyki

W celu poprawy jakości swoich usług administrator przetwarza informacje statystyczne dotyczące korzystania z Portalu, w tym informacje o sesji, numerze IP, ilości spędzanego czasu na poszczególnych stronach i podstronach, korzystania z poszczególnych funkcjonalności usług, informacji o urządzeniu i przeglądarce internetowej. Administrator korzysta w tym celu z plików cookies (ciasteczek).

Osadzone treści z innych witryn

Artykuły na tej witrynie mogą zawierać osadzone treści (np. filmy, obrazki, artykuły itp.). Osadzone treści z innych witryn zachowują się analogicznie do tego, jakby użytkownik odwiedził bezpośrednio konkretną witrynę.

Witryny mogą zbierać informacje o tobie, używać ciasteczek, dołączać dodatkowe, zewnętrzne systemy śledzenia i monitorować twoje interakcje z osadzonym materiałem, włączając w to śledzenie twoich interakcji z osadzonym materiałem jeśli posiadasz konto i jesteś zalogowany w tamtej witrynie.

Cel przetwarzania danych osobowych

Administrator zbiera i przetwarza wyżej wymienione dane w celu:

  1. świadczenia usług drogą elektroniczną w postaci udostępnienia możliwości czytania artykułów i ich komentowania oraz komunikowania się
    z administratorem za pośrednictwem poczty elektronicznej oraz mediów społecznościowych,
  2. poprawy jakości usług na Portalu,
  3. zapewnienia bezpieczeństwa oraz wyeliminowania ewentualnych nadużyć
    w sekcji komentarzy.

Podstawy przetwarzania danych osobowych

Adres IP komputera, informacje zawarte w plikach cookies (ciasteczkach) lub innych podobnych technologiach, dane dotyczące sesji, dane przeglądarki internetowej, dane dotyczące urządzenia, dane dotyczące aktywności na Portalu i jego poszczególnych podstronach, dane widoczne w formularzu komentowania (o ile użytkownicy zdecydowali się na ich podanie na Portalu): adres email (tak zwany hash)
i pseudonim oraz podpis przeglądarki użytkownika odwiedzającego stronę przetwarzane są na podstawie art. 6 ust. 1 lit. b RODO tj. umowy o świadczenie usług drogą elektroniczną.

Informacje zawarte w plikach cookies (ciasteczkach) lub innych podobnych technologiach przetwarzane są również w związku z wyrażeniem zgody na stosowanie określonych plików cookies (ciasteczek) lub innych podobnych technologii poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki internetowej zgodnie z Prawem telekomunikacyjnym. Podstawą przetwarzania tych danych osobowych jest zatem zgoda osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 pkt. a RODO).

Informacje zawarte w komentarzach przetwarzane są również w związku
z wyrażeniem zgody na ich przetwarzanie poprzez wypełnienie formularza sekcji komentarzy, a więc zachowanie, które w danym kontekście jasno wskazuje,
że osoba, której dane dotyczą, zaakceptowała zaproponowane przetwarzanie jej danych osobowych . Podstawą przetwarzania tych danych osobowych jest zatem zgoda osoby, której dane dotyczą (art. 6 ust. 1 pkt. a RODO).

Informacje statystyczne dotyczące korzystania z Portalu, w tym informacje o sesji, numerze IP, ilości spędzanego czasu na poszczególnych stronach i podstronach, korzystania z poszczególnych funkcjonalności usług, informacji o urządzeniu i przeglądarce internetowej przetwarzane są również zgodnie z art. 6 ust. 1 lit. f RODO w prawnie uzasadnionym interesie administratora polegającym na ułatwieniu korzystania z Portalu, poprawy jakości oraz funkcjonalności świadczonych usług, a przetwarzanie tych danych nie narusza praw i wolności użytkowników. Informacje o użytkownikach nie są bowiem wykorzystywane w żadnych dodatkowych celach, a ze względu na specyfikę usługi Portalu dostosowywanie sposobu wyświetlania zawartości strony, ułatwiania korzystania ze strony oraz poprawa jakości świadczenia usług na Portalu jest nie tylko standardem rynkowym, lecz także oczekiwaniem użytkowników wobec dostawców stron internetowych.

Pojęcie zgody na przetwarzanie danych osobowych

„Zgoda” w rozumieniu RODO to dobrowolne, konkretne, świadome i jednoznaczne okazanie woli, którym osoba, której dane dotyczą, w formie oświadczenia lub wyraźnego działania potwierdzającego, przyzwala na przetwarzanie dotyczących jej danych osobowych.  Zgodnie z RODO zgoda może polegać na :

1. zaznaczeniu okienka wyboru podczas przeglądania strony internetowej,

2. wybraniu przyciski „wyrażam zgodę” w stosownym miejscu komunikatu prezentującego wstępne założenia polityki cookies (ciasteczek) i polityki prywatności;

3. wyborze ustawień technicznych przeglądarki internetowej,

4. innym oświadczeniu lub zachowaniu, które w danym kontekście jasno wskazuje, że osoba, której dane dotyczą, zaakceptowała zaproponowane przetwarzanie jej danych osobowych. W związku z powyższym, kiedy użytkownik dobrowolnie podaje na Portalu lub w korespondencji swoje dane osobowe na przykład w formie zapytania wysłanego za pomocą poczty elektronicznej, administrator uzyskuje jego zgodę na przetwarzanie podanych mu danych osobowych.

Z kim dzielimy się danymi osobowymi użytkowników?

Jeśli użytkownik zażąda zresetowania hasła, jego adres IP zostanie dołączony do wysyłanej na wiadomości.

Komentarze gości mogą być sprawdzane za pomocą automatycznej usługi wykrywania spamu.

Jak to już zostało wspomniane pliki cookies (ciasteczka) mogą wykorzystywać również współpracujący z Portalem reklamodawcy, firmy badawcze oraz dostawcy aplikacji multimedialnych.

Dostawcy zewnętrzni, w tym Google, używają plików cookies (ciasteczek) do wyświetlania reklam na podstawie poprzednich odwiedzin użytkownika na Portalu lub innych witrynach.

Aby móc w sposób wydajny i efektywny prowadzić Portal, administrator udostępnia dane osobowe użytkowników w celu niezbędnym do realizacji pewnych usług, podmiotom współpracującym z administratorem od strony administracyjnej , technologicznej, reklamowej czy usługowej. Każdy z tych podmiotów otrzymuje tylko tyle danych osobowych, ile jest mu niezbędne do realizacji danej usługi. Administrator współpracuje jedynie z podmiotami, które stosują aktualne, dostosowane do RODO zasady przetwarzania danych osobowych. Część danych osobowych może być przekazywana poza Europejski Obszar Gospodarczy, co jest podyktowane zlokalizowaniem centrów przetwarzania danych tych firm, jednakże zawsze zgodnie z unijnym zasady przekazywania danych osobowych z Unii Europejskiej do Stanów Zjednoczonych w oparciu o tzw. standard Privacy Shield.

Udostępnianie podmiotom zewnętrznym danych osobowych użytkowników Portalu nie ma charakteru kompleksowego, a odnosi się do umotywowanego konkretnym celem zakresu danych.

Jak długo przechowujemy dane osobowe użytkowników?

Jeśli użytkownik zostawia komentarz, jego treść i metadane będą przechowywane do momentu wycofania przez niego zgody na przetwarzanie podanych tam danych osobowych. Dzięki temu Portal może rozpoznawać i zatwierdzać kolejne komentarze automatycznie, bez wysyłania ich do każdorazowej moderacji.

Dla użytkowników którzy zarejestrowali się na Portalu(jeśli tacy są), administrator przechowuje również informacje osobiste wprowadzone w profilu. Każdy użytkownik może dokonać wglądu, korekty albo skasować swoje informacje osobiste w dowolnej chwili (nie licząc nazwy użytkownika, której nie można zmienić). Administratorzy Portalu mogą również przeglądać i modyfikować te informacje.

Jeżeli administrator przetwarza dane osobowe na podstawie swojego uzasadnionego interesu, dane te przetwarzane są do ustania wyżej wymienionego interesu lub do momentu sprzeciwienia się osoby, której dane dotyczą, dalszemu takiemu przetwarzaniu.

Jeżeli przetwarzanie danych osobowych przez administratora wymuszone jest przez obowiązujące przepisy prawa, okres przetwarzania danych w tym celu określają te przepisy.

Jakie masz prawa związane z przetwarzaniem twoich danych osobowych?

Jeśli użytkownik założył konto użytkownika albo dał komentarze na Portalu, może zażądać dostarczenia pliku z wyeksportowanym kompletem swoich danych osobowych będących w posiadaniu administratora. Użytkownik może również zażądać usunięcia przez Portalu całości swoich danych osobowych znajdujących się w posiadaniu administratora. Nie dotyczy to żadnych danych, które administrator zobligowany jest zachować ze względów administracyjnych, prawnych albo bezpieczeństwa. Szczegółowe prawa przysługujące użytkownikom Portalu zostały przestawione poniżej.

Każda osoba, której dane dotyczą, ma prawo:

1) dostępu – uzyskania od administratora potwierdzenia, czy przetwarzane są jej dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane, jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania, kategoriach danych osobowych, odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane zostały lub zostaną ujawnione, o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania, o prawie do żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie, której dane dotyczą, oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);

2) do otrzymania kopii danych – uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu, przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna, a za kolejne kopie administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości, wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);

3) do sprostowania – żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych, które są nieprawidłowe, lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);

4) do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych osobowych, jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO);

5) do ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO), gdy:

a) osoba, której dane dotyczą, kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych,

b) przetwarzanie jest niezgodne z prawem, a osoba, której dane dotyczą, sprzeciwia się ich usunięciu, żądając ograniczenia ich wykorzystywania,

c) administrator nie potrzebuje już tych danych, ale są one potrzebne osobie, której dane dotyczą, do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń,

d) osoba, której dane dotyczą, wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia, czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby, której dane dotyczą;

6) do przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym, powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących, które dostarczyła administratorowi, oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi, jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby, której dane dotyczą, lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);

7) do sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora, z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją, w tym wobec profilowania. Wówczas administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec interesów, praw i wolności osób, których dane dotyczą, lub podstaw do ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby, której dane dotyczą, będą ważniejsze od interesów administratora, administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO);

8) do cofnięcia zgody w każdym momencie i bez podawania przyczyny, lecz przetwarzanie danych osobowych dokonane przed cofnięciem zgody nadal pozostanie zgodne z prawem. Cofnięcie zgody spowoduje zaprzestanie przetwarzania przez administratora danych osobowych w celu, w którym zgoda ta została wyrażona.

Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw, osoba, której dane dotyczą, powinna skontaktować się, wykorzystując podane dane kontaktowe, z administratorem i poinformować go, z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.

Osoba, której dane dotyczą, ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru, którym w Polsce jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych z siedzibą w Warszawie, ul. Stawki 2, z którym można kontaktować się w następujący sposób:

1) listownie: ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa;

2) przez elektroniczną skrzynkę podawczą dostępną na stronie: https://www.uodo.gov.pl/pl/p/kontakt;

3) telefonicznie: (22) 531 03 00.

Informacja o szczególnych zagrożeniach związanych
z korzystaniem z usługi świadczonej drogą elektroniczną

Administrator portalu www.panilogopedyczna.pl, wykonując obowiązek z art. 6 pkt 1 ustawy z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. Nr 144, poz. 1204 z późn. zm.) informuje o szczególnych zagrożeniach związanych
z korzystaniem przez użytkowników z usług świadczonych drogą elektroniczną.

Niniejsza informacja dotyczy zagrożeń, które mogą wystąpić jedynie potencjalnie.

Do podstawowych zagrożeń związanych z korzystaniem z sieci Internet należą m.in.:

  • złośliwe oprogramowanie (ang. Malware) – aplikacje lub skrypty mające przestępcze, szkodliwe lub złośliwe działanie w stosunku do systemu teleinformatycznego użytkownika sieci, takie jak wirusy, robaki, trojany;
  • programy szpiegujące (ang. Spyware) – programy śledzące działania użytkownika, które gromadzą informacje o użytkowniku i wysyłają
    je – zazwyczaj bez jego wiedzy i zgody – autorowi programu;
  • spam – niechciane i niezamawiane wiadomości elektroniczne rozsyłane jednocześnie do wielu odbiorów, często zawierające treści o charakterze reklamowym;
  • wyłudzanie poufnych informacji osobistych (np. haseł) przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję (ang. Phishing);
  • włamania do systemu teleinformatycznego użytkownika z użyciem narzędzi hackerskich;
  • kryptoanaliza – możliwość odnalezienia słabości systemu kryptograficznego w celu umożliwienia jego złamania lub obejścia.

Użytkownik, aby uniknąć powyższych zagrożeń, powinien zaopatrzyć swój komputer i inne urządzenia elektroniczne, które wykorzystuje podłączając się do sieci Internet, w program antywirusowy i zaporę sieciową (firewall). Program taki powinien być stale aktualizowany.

Ochronę przed zagrożeniami związanymi z korzystaniem przez użytkowników
z usług świadczonych drogą elektroniczną zapewniają także:
– włączona zapora sieciowa (ang. firewall),
– aktualizacja wszelkiego oprogramowania,
– nieotwieranie załączników poczty elektronicznej niewiadomego pochodzenia,
– czytanie okien instalacyjnych aplikacji, a także ich licencji,
– wyłączenie makr w plikach MS Office nieznanego pochodzenia,
– regularne całościowe skany systemu programem antywirusowym i antymalware,
– szyfrowanie transmisji danych,
– instalacja programów prewencyjnych (wykrywania i zapobiegania włamaniom),
– używanie oryginalnego systemu i aplikacji, pochodzących z legalnego źródła.

Zmiany polityki prywatności

Polityka prywatności może być uzupełniana lub uaktualniana zgodnie z bieżącymi potrzebami administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji użytkownikom dotyczącej ich danych osobowych i informacji o nich. O wszelkich zmianach polityki prywatności użytkownicy zostaną poinformowani na Portalu.

Niniejsza polityka prywatności obowiązuje od 15 stycznia 2021 roku.